Bol u leđima i Bowen terapija

Bol u leđima utiče na 80% odraslih ljudi širom sveta najmanje jednom u životu, dok je kod 20 do 30%  ovaj bol dugotrajan.

Nažalost, za mnoge bol u leđima može postati hroničan i smanjiti kvalitet  života.

 

Bowen terapija za bol u leđima

Ljudi sve više sede

Bol u leđima  ne poznaje ni godine, a ni zanimanja. Može se reći da su ugroženiji ljudi koji podižu i prenose velike terete, ljudi koji svoje poslove obavljaju u prinudnom položaju, oni koji ponavljaju stalno iste pokrete…

Ljudi danas sve više sede, telo je sve pasivnije, mišići su slabiji, držanje tela je loše…

Sedenje nije dobro za telo. Zbog lošeg držanja tela prvo stradaju leđa,  javljaju se bolovi u ramenima, vratu i slabinskom delu kičme . Usled ograničenog kretanja većina velikih mišićnih grupa prolazi kroz duge faze nepokretnosti pa mišići postaju slabi.

Poput sedenja, i stajanje može biti problem, pogotovo ako imate problema s nogama. Rešenje je kombinovati sedenje, stajanje i kretanje ukoliko je moguće.

 

 Bol u leđima – uzroci

Degenerativna bolest diska se povezuje sa starenjem, ali se može javiti i kod mladih ljudi. Kada lumbalni diskovi između pršljenova počnu da se raspadaju oštećeni disk izaziva upalu, što dovodi do bola, grčenja mišića, a ponekad i išijasa.

 

Bowen terapija za bol u leđima pršljenovi

Oštećenja

Diskus hernija. Najčešća je lumbalna (slabinska), diskus hernija, nastaje kao posledica pomeranja diskusa iz međupršljenskog prostora u slabinskom delu kičme, pri čemu može doći do uklještenja nerava.

Sakroilijačni zglob, mesto gde se povezuju lumbalna kičma i karlica. Može uzrokovati bol u zadnjici ili donjem delu leđa, a može se proširiti na jednu ili obe noge.

Spondilolisteza je klizanje ili pomeranje jednog pršljena u odnosu na drugi. Najčešće se javlja pomeranje ili klizanje gornjeg u odnosu na donji pršljen.

 

Bowen terapija za bol u leđima prikaz

Bolovi

Kompresija nerva se javlja kada pršljen u donjem delu leđa sklizne unapred i pritisne disk koji se nalazi ispog njega.

Osteoartritis u predelu kičme izaziva bol u vratnom i donjem delu kičmenog stuba. Koščate izrasline, duž kičme zahvaćene artritisom mogu dovesti do iritacije kičmenih nerava i izazvati intenzivan bol, utrnulost i peckanje u delovima tela zahvaćenim artritisom.

Spinalna stenoza je suženje dela kičmenog kanala, najčešće usled degenerativne bolesti kičme.

Trudnoća i bol u leđima. Kako se materica širi, rastežu se (i slabe) trbušni mišići, utičući na držanje i opterećujući leđa.

 

Trudnoća i bolovi u leđima

Vrlo često razlog za bol u leđima je loše držanje – loše navike koje smo razvili.

Bol u leđima može doneti ograničeno kretanje i nesposobnost za obavljanje svakodnevnih aktivnosti i osećaj bespomoćnosti.

 

Bol u leđima – Bowen terapija buđenje “unutrašnjeg lekara”

Naša tela nikada ne zaboravljaju, čuvaju prošlost duboko u kostima, nervima, mišićima, fascijama… godinama.

 

Bowen terapija za bol u leđima, podsećanje

Nagli pokret može dovesti do bola

Jednog dana, nakon nekog pokreta, ponovno otkrivamo intenzivnu bol na koju smo zaboravili. Možda počinje kao bol u donjem delu leđa, zadnjici, spušta se niz nogu tako da je neprijatno hodati, sediti ili spavati. Možda se javlja kao bol u vratu, a bol iz vrata putuje preko ramena do ruku (ruke).

Gde god da se pojavi, bol unosi poremećaj u život. Srećom, telo ima prirodnu inteligenciju i sposobnost da popravlja svoje “stare rane”.

U potrazi za rešavanjem svog dugogodišnjeg problema mnogi su se sreli sa Bowen terapijom.

Bowen terapija je vrlo delotvorna kod bolova u leđima, ali i drugih zdravstvenih problema. Pristup je holistički, budi se “unutrašnji lekar” (inteligencija našeg tela koja je zaboravljena), koji proces lečenja uzima u svoje ruke.

 

Bowen terapija za bol u leđima, tretman

Bowen terapija, pomaže telu da se vrati u ravnotežu

Terapeut nežnim, pokretima preko mišića, tetiva, ligamenata ili nerava daje informaciju telu… pokreću se urođeni mehanizmi regeneracije, a telo se vraća u ravnotežu na najjednostavniji i najoptimalniji način.

Kada osetite poboljšanje, posmatrejte sebe, kako sedite, kako stojite… obratite pažnju na loše navike koje ste razvili i upitajte se koji vam je cilj?

Ako vam je cilj zdravlje, znate šta vam je činiti… menjajte navike.