Nesanica je kažu, bolest prebrzog života.

Tokom evolucije, budući da smo kao vrsta bili lovci/sakupljači, navikli smo na san noću, kako bi imali dnevno svetlo za „hvatanje“ hrane. Ovaj ritam i dalje kontroliše naš biološki sat.

Nesanica, biološki sat

Unutrašnji, biološki sat utiče na čoveka

Biološki sat može biti poremećen spoljnim i unutrašnjim nadražajima… kao što su svetlost, temperatura, stres, bolesti, zloupotreba supstanci (lekova, alkohola, droga…).

Naš biološki sat radi više ili manje na bazi 24-satnog ciklusa, a bilo koji poremećaj u ovom prirodnom ritmu obično ima negativan učinak koji uzrokuje umor, dezorijentaciju i nesanicu.

Nesanica može imati različite oblike:

  • Možda vam je teško da zaspite
  • Budite se u toku noći i ne možete zaspati ponovo
  • Budite se ujutro prerano
  • Nakon spavanja se ne osećate odmorno

Sve ovo ili bilo koji od ovih simptoma su simptomi nesanice.

 

Nesanica, ovce

I tako, brojimo ovc sve dok jednu ne izgubimo…

Znamo da je spavanje važno za zdravlje, um i telo, i da bez sna, postajemo razdražljivi, umorni i nemamo koncentraciju…

  • Koliko dobro ste sinoć spavli?
  • Da li ste imali problema sa spavanjem?
  • Da li ste se budili nekoliko puta tokom noći?

Ne brinite ako vam se dešava da povremeno probdite noć…  iako ćete se sledećeg dana osećati umorno i razdražljivo, to neće naškoditi vašem zdravlju.

Međutim, nakon nekoliko noći sa malo ili nimalo sna, učinak na mentalno i telesno zdravlje može postati ozbiljniji. Razmišljanje gubi na jasnoći, javljaju se teškoće u donošenju odluka, a rizik od povreda i nezgoda raste.

 

Nesanica i sitni sati

A vreme prolazi…

Da li vam je poznato da lišavanje sna može imati duboke posedice za telesno zdravlje?

Nesanica ima mnoge uzroke, a najbolji način da se “borite“ protiv nje je da  pronađete i lečite taj uzrok . Ako se nesanica ignorše to može dovesti do mnogih mentalnih i telesnih problema.

Nedostatak sna može uticati na celokupno zdravlje i doprineti zdravstvenim problemima kao što su gojaznost, bolesti srca, dijabetes, visoki krvni pritisak… nedostatak sna uzrokuje porast hormona stresa koji dugoročno štetno utiču na imuni sistem.

Prečesto se osobe koje imaju poteškoća sa spavanjem okreću lekovima. Možda će to na početku i dati poneki dobar rezultat, ali dugoročno to nije rešenje.

Giulio Tononi sa Univerziteta Wisconsin-Madison je razvio koncept koji kaže da nam je san potreban kako bi se desili procesi „pospremanja“ koji sprečavaju da mozak postane preopterećen novim informacijama.

 

Nesanica, vreme

Nesanica i terapija

Iskustvo mi govori da se mnogi poremećaji, pa i poremećaji spavanja mogu rešiti prirodnim putem. To je proces i nema brzog rešenja, ma koliko mi želeli da to bude odmah, ovde i sada.

  • Nemate vremena?
  • Imate puno obaveza?
  • Zatrpani ste rokovima?
  • Odlično, na kraju tog vašeg predugog lanca obaveza, zapitajte se gde je vaše mesto?

Znači, važno je doći do uzroka problema, a ne lečiti posledicu.

Reiki je majstor da nas suoči sa izvorom naših problema, da nam pomogne – otvori oči za njihovo rešavanje. Na svojoj koži sam osetila ove darove, kao i klijenti koji su bili dovoljno otvoreni da se sretnu sa izvorom svog problema.

S druge strane, Bowen tehnika budi unutrašnju inteligenciju tela,  tako da se telo „popravlja“ i uravnotežuje, pružajući jednostavan i efikasan način rešavanja fizičkih i emocionalnih problema, uključujući nesanicu.

 

Nesanica, Reiki

Reiki je možda rešenje za vas

Reiki i Bowen terapija se smatraju prirodnim isceljivanjem i nečim što biste možda trebali razmotriti pre no što počnete sa uzimanjem lekova.

Sem ovih tehnika možete se opredeliti za mnoge druge u zavisnosti od vaše prirode i interesovanja :

  • Akupunktura
  • Aromaterapija
  • Homeopatija
  • Hipnoterapija
  • Masaža
  • Refleksologija
  • Yoga
  • Theta healing…

 

Na kraju, ako se odlučite za lekove, dobro, i to je izbor, vaš izbor…

Ne zaboravite prečica je često najduži put…